Statystyki
- Odwiedziny: 1719807
- Do końca roku: 233 dni
- Do wakacji: 40 dni
Temat tygodnia: „Zima wokół nas”
Cele ogólne:
- Całościowe wsparcie rozwoju dziecka,
- Kształtowanie umiejętności językowej dzieci w trakcie odpowiadania na pytania dotyczące zimy,
- Kształtowanie sprawności fizycznej,
- Kształtowanie myślenia logicznego i percepcji wzrokowej.
Poniedziałek 10.01.2022r.
„Gwiazdki” – słuchanie opowiadania O. Masiuk
Cele szczegółowe:
- Kształtowanie uważnego słuchania tekstu,
- Rozwijanie wypowiedzi poprzez udzielanie odpowiedzi na pytania,
- Rozwijanie percepcji słuchowej podczas dzielenia słów na sylaby.
Środki dydaktyczne: treść opowiadania, wata
Gwiazdki
Olga Masiuk
Elizka wpadła do sali w kurtce.
– Szybko, szybko, zobaczcie.
Dzieci ją otoczyły.
– Na co mamy patrzeć? – zapytał Kuba.
– Tu, tu, widzisz? – Elizka wskazywała rękaw kurtki.
– To jest ręka – powoli powiedział Szczypior, próbując zrozumieć intencje dziewczynki.
– Ale gwiazdka, zobaczcie, jaka piękna.
Kuba nachylił się nad rękawem tak, że okularami dotknął materiału kurtki.
– Niczego nie widzę.
I rzeczywiście, wydawało się, że na rękawie kurtki niczego nie ma.
Wtedy w sali pojawił się Tup, który ostatnio troszeczkę spóźniał się do przedszkola, bo mówił, że trudno się kica po śniegu. A żeby przez zaspę przetuptać, to nawet nie ma mowy.
– Brrrr, jak zimno, nie wziąłem kurtki, bo ptaki latały dziś bez ubrań i myślałem, że jest cieplej – zaszczękał zębami i otrząsnął lekko ośnieżone futerko.
I nagle w powietrzu zawirowało mnóstwo śnieżnych gwiazdek.
– Ojej – dzieci wyciągały ręce, próbując schwytać płatki, ale one szybko spadały na podłogę i zamieniały się w maleńkie mokre plamki.
I nagle zrobiło się jakoś smutno.
– Moja gwiazdka miała takie szerokie ramiona – powiedział Szczypior i na dowód rozłożył szeroko ręce.
– A moja wyglądała, jakby była otoczona gałązkami – pochwaliła się Zosia.
– Moja była na kurtce, to wam chciałam pokazać.
– Spróbujcie je narysować – powiedziała pani, która zawsze zjawiała się niepostrzeżenie. – Wtedy wam nie znikną, a potem wytniemy je z papieru.
I rzeczywiście, dzieci i zając rysowały i wycinały, a kiedy stos gwiazdek piętrzył się już na stole, pani wzięła je do ręki i podrzuciła wysoko. Wspaniale wirowały w powietrzu, potem zaczęły powoli opadać. Jedna osiadła Tupowi za uchem, a druga – na wyciągniętej dłoni Elizki. – Nie znikają – powiedział z radością Szczypior.
– Teraz popracujemy nad kolorami, przecież nie muszą być zawsze białe! – wykrzyknął Kuba.
Drodzy Rodzice, przeczytajcie opowiadanie swoim dzieciom, a następnie zadajcie im pytania, dotyczące czytanego tekstu np. Co dzieci zobaczyły na kurtce?; Co stało się z gwiazdką?;
W co zmieniły się gwiazdki, które były na futerku Tupa?; Co zaproponowała dzieciom pani?
Możecie też im powiedzieć, że nie ma dwóch takich samych śnieżynek – każda jest inna
„Śniegowe kule” – ćwiczenia oddechowe usprawniające pracę narządów mowy. Usprawnianie pracy narządów artykulacyjnych poprzez wydłużenie wdechu i dostosowanie siły natężenia powietrza w trakcie dmuchania.
Dziecko dostaje watę do ręki. Na początku musi opisać jej cechy – kolor, wagę, czy jest miękka czy twarda, zapach. Następnie robi z niej kulę i zamienia się w wiatr – dmucha powolutku by za chwilę zamienić się w wichurę i jak najszybciej zdmuchnąć śnieżną kulę ze stołu. Możecie zrobić z dziećmi zawody, komu szybciej uda się zdmuchnąć watę
Zabawa ruchowa
Moja twarz – zabawa w oparciu o rymowankę Marii Barańskiej; ilustrowanie ruchem treści.
Tu mam brodę, tu policzki,
Tu mam nosek, a tu czoło. - wskazywanie części ciała zgodnie z treścią utworu
Tu są oczy, a tu usta,
Które śmieją się wesoło! Cha, cha, cha! - wypowiadanie na jednym wydechu: cha cha cha
Dziękuję Wam za dzisiaj widzimy się jutro
Pani Kasia