Poniedziałek 29.11.2021r.

Poniedziałek  29.11.2021r. 

Temat tygodnia: „Nasze ulubione zajęcia”

Cele ogólne:

- czerpanie radości ze wspólnej zabawy z rodzicami

- tworzenie sytuacji sprzyjających rozwojowi nawyków i zachowań  prowadzących do samodzielności

                   

1. CO LUBISZ ROBIĆ?

Cele: wspólna zabawa z rodzicem, porównywanie wysokości: wyższy, niższy, taki sam.                                    

Rodzic  prowadzi z dzieckiem rozmowę o ulubionych zabawkach, zabawach, bajkach i potrawach dziecka. Podsumowuje odpowiedzi stwierdzeniem, że każdy lubi co innego.   Wszystkie dzieci lubią się bawić, więc my też się pobawimy.

 

Budujemy wieże klocków.                                                                                                         

Dziecko z rodzicem buduje wieże z klocków. Porównuje ich wysokość używając określeń: wyższa, niższa, taka sama.

Budujemy dom - zabawa ruchowa                                                                                                              

Dziecko porusza się po pokoju w tempie wystukiwanym przez rodzica łyżką na pokrywce. Na hasło: Budujemy dom! – dziecko kuca i powoli podnosi się do stania na palcach, podnosi złączone dłonie jak najwyżej… ( zabawę dowolną ilość razy powtarzamy)

Laleczki i żołnierzyki.                                                                                                                             

Rodzic prezentuje nagranie fragmentu utworu „Dziadek do orzechów” P. Czajkowskiego. Dziecko jest raz laleczką, a raz żołnierzykiem. Laleczka tańczy delikatnie jak baletnica na palcach. Żołnierzyk maszeruje, porusza ręką tak jakby walczył szablą. Rodzic kilka razy puszcza fragmenty muzyki, a zadaniem dziecka jest odpowiednia improwizacja – laleczka  albo żołnierzyk.

Taniec laleczek:   https://www.youtube.com/watch?v=15hpoK74mwY

Taniec żołnierzyków: https://www.youtube.com/watch?v=5wz9espkEXo

 

 

2. ULUBIONY BOHATER - zabawy  z elementem dramy                                                                           

- kształtowanie umiejętności odtwarzania za pomocą ruchów i gestów określonej postaci                              

Rodzic mówi kto jest jego ulubionym bohaterem z bajki i próbuje go naśladować. Dziecko z kolei próbuje naśladować swojego ulubionego bohatera. Może też zaśpiewać fragment piosenki z ulubionej bajki.

 

3. „DOCZEP KROWIE OGONEK” – zabawa z elementem orientacji ( na zasadzie zabawy ciepło-zimno)            

- Proszę    przygotować: - duży rysunek krowy lub innego zwierzęcia posiadającego ogon (kawałek sznurka, chustki, apaszki lub robimy ogon z włóczki),                

- chustka lub szalik do zakrycia oczu.                                                                                                              

Zakrywamy dziecku oczy  wręczamy „ogonek” i  kierujemy  tak , aby dziecko umieściło                                

ogonek we właściwym miejscu ( mówiąc mu: zimno-  gdy jest daleko, ciepło – gdy jest blisko, gorąco – gdy  trafiło  we właściwe miejsce).

 

4. KOŃCZENIE ZDAŃ – rymowanki                                                                                                                   

- wdrażanie do uważnego słuchania,                                                                                                               

- doskonalenie  słuchu fonematycznego.                                                                                                

Kończenie zdań: 

Rodzic zaczyna zdanie, a dziecko je kończy  np.                                                                                               

Wlazł kotek na ….( płotek)  ,  Przyszła koza do ...(woza ),                                                                               

Prosiak trącił ryjkiem drzwi , świnka na to …..( kwi, kwi, kwi ),                                                                         

Wyszły w pole kurki….( trzy ) i gęsiego sobie ..…(szły ),                                                                            

Kaczki po podwórku  dreptały i wesoło…. (kwakały),                                                                                

Kogut stoi na kurniku głośno pieje ……( kukuryku ),                                                                                

 Piesek pełną miskę miał , szczekał sobie…… (hau, hau, hau )

                                                                            

5. „PO TORZE” –zabawa ruchowa z elementem równowagi                                                                   

- doskonalenie orientacji w przestrzeni, rozróżnianie stron: prawa - lewa , szybkie reagowanie na polecenia.

Dziecko chodzi   stopami  po torze wyznaczonym poleceniami rodzica.                                                          

 

Polecenia te są następujące: idź w prawo, prosto, w lewo, prosto,  zawróć  itd.